طراحی وب سایت

طراحی وب سایت، طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی، سئو سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت، طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی، سئو سایت

الگوریتم گوگل پنگوئن

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن

الگوریتم گوگل پنگوئن(قسمت دوم)


طرح لینک یا  Link scheme یکی از مصادیق اسپم بودن یک سایت برای الگوریتم پنگوئن گوگل است. در این مقاله مواردی که باعث اسپم شدن یک سایت از دید پنگوئن خواهد شد را بررسی خواهیم کرد

رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تا اندازه ای بر اساس تجزیه و تحلیل سایت هایی است که به شما لینک داده اند. کمیت، کیفیت، و ارتباط  لینک هایی که به سایت شما داده شده است توسط گوگل محاسبه می شوند. اگر سایت هایی که به شما لینک داده اند در مورد موضوع سایت شما باشد، این موضوع می تواند کیفیت و محبوبیت لینک ورودی را نشان دهد. با این حال، برخی از طراحان سایت های اینترنتی در برنامه های خود تبادل لینک تعاملی و ساخت صفحات مشترک به طور انحصاری تنها به خاطر ارتباط متقاطع بدون توجه به کیفیت لینک ها، منابع، و تاثیر دراز مدت آنها بر روی سایت های خود را دارند. این موضوع نقض راهنمای مدیران سایت گوگل است و در رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو می تواند اثر منفی داشته باش
در این مطلب می خواهیم به نوعی به افزایش رتبه ی سایت خودمان کمک کنیم و هم با عوامل منفی سئو از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل بپردازیم. پس با کدنویسی به زبان ساده برای افزایش و بهبود سایت خودتان همراه باشید.

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن

1-الگوریتم گوگل پنگوئن به طور کلی به موارد زیر حساس می باشد :
2-استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
3-استفاده از شبکه های لینک برای افزایش رتبه سایت در گوگل
4-لینک های ورودی غیرطبیعی
5-کلمات کلیدی متمرکز بر Anchor Text
6-کپی برداری از دیگر سایت ها


همان که مشاهده می کنید بخش اعظمی از این عوامل منفی سئو مربوط به کلمات کلیدی می باشد و همچنین لینک کردن ها، که می خواهیم این عوامل را به طور مفصل بشناسیم و درباره آنها صحبت کنیم.

استفاده بیش از حد از Anchor Text

شاید مهمترین قسمت این عوامل منفی سئو برخورد با همین قضیه باشه، یعنی اگر شما با یک کلمه کلیدی خیلی لینک شده باشید و تو سایت هم از اون خیلی استفاده کرده باشید، سایت شما به عنوان اسپم Spam شناسایی میشه!!
گوگل خودش رسما اعلام کردهه که بک لینک (Back Link) مهمترین عامل رتبه سایت در جستجوهاست. به همین خاطر میخواد با اونایی که از خرید بک لینک و یا تبادل بک لینک برای افزایش و بهبود موارد استفاده می کنند برخورد کند. که در این مسیر هم ۲ راه را پیش روی خودش گذاشته :

اول – مردم خودشان به صورت خودجوش سایت هایی که بک لینک خرید می کنند و میفروشند را معرفی کنند.
دوم – خود گوگل با توجه به تعداد لینک ورودی و خروجی و یکسری مواردی که خودش در نظر گرفته این مورد را تشخیص میده.

مطالب تکراری

سعی کنید مطالبتون تکراری و کپی برداری از سایت های دیگر نباشه که در این صورت زور الکی زده اید.

ویروس و تروجان

مواظب حفره های امنیتی قالب و افزونه های سایتتون باشید. اگه سایت شما به یکی از این تروجان ها و یا ویروس ها آلوده بشه، الگوریتم پنگوئن رو از خودتون ناامید کردید.

مطالب کم و تبلیغات زیاد

گوگل برای این قضیه هم سیستمی را پیاده کرده که همین قدر بدونید که باید سعی کنید تو قسمت بالای سایت تبلیغات نزارید اگر هم میخواهید بزارید تو قسمت های میانه به پایین قرار بدید.

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن


فروش لینک متنی

خوب این مورد برای اینکه جزء روش های کلاه سیاه ها برای افزایش رتبه سایت حساب میشه با اون شدیدا برخورد میشه و نمونش هم که تو آپدیت رتبه بندی گوگل قابل ملاحظه است.

استفاده از روش های کلاه سیاه ها در سئو

از عوامل منفی سئو که در کل سیستم های اسپم، مثلا اسکریپت های ایجاد تگ و وارد کردن جستجوهای گوگل و… جزء این موارد محسوب میشه که گوگل می خواهد با اونها برخورد کنه.

خودداری از تبادل لینک

این از همون قضایاست که گوگل از قدیم شناخته بودش و با اون مشکل داشت و در راستای اون تبادل لینک سه طرفه معرفی شد.

استفاده از لینک و مطالب مخفی

از عوامل منفی سئو می باشد که  در این بین کسانی هستند که کلمات کلیدی و یا لینک هایی را با روشهایی مثل استفاده از رنگ زمینه و کدهای استایل بصورت مخفی در صفحه استفاده می کنند که روبات های گوگل به راحتی اونهارو تشخصی میدن و نمره منفی به سایت داده میشه.

لینک غیرمرتبط به موضوع

ازدیگر عوامل منفی سئو بوده که در راستای همون مشکل اول در زمینه Anchor Text باید بگیم که درسته باید به نوشته ها لینک بدید ولی خوب الکی و بی جهت هم این کار را نکنید و هر کلمه کلی را به یک موضوع که بهم ربط ندارن لینک نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.