طراحی وب سایت

طراحی وب سایت، طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی، سئو سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت، طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی، سئو سایت

الگوریتم گوگل پنگوئن

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن

الگوریتم گوگل پنگوئن(قسمت دوم)


طرح لینک یا  Link scheme یکی از مصادیق اسپم بودن یک سایت برای الگوریتم پنگوئن گوگل است. در این مقاله مواردی که باعث اسپم شدن یک سایت از دید پنگوئن خواهد شد را بررسی خواهیم کرد

رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تا اندازه ای بر اساس تجزیه و تحلیل سایت هایی است که به شما لینک داده اند. کمیت، کیفیت، و ارتباط  لینک هایی که به سایت شما داده شده است توسط گوگل محاسبه می شوند. اگر سایت هایی که به شما لینک داده اند در مورد موضوع سایت شما باشد، این موضوع می تواند کیفیت و محبوبیت لینک ورودی را نشان دهد. با این حال، برخی از طراحان سایت های اینترنتی در برنامه های خود تبادل لینک تعاملی و ساخت صفحات مشترک به طور انحصاری تنها به خاطر ارتباط متقاطع بدون توجه به کیفیت لینک ها، منابع، و تاثیر دراز مدت آنها بر روی سایت های خود را دارند. این موضوع نقض راهنمای مدیران سایت گوگل است و در رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو می تواند اثر منفی داشته باش
در این مطلب می خواهیم به نوعی به افزایش رتبه ی سایت خودمان کمک کنیم و هم با عوامل منفی سئو از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل بپردازیم. پس با کدنویسی به زبان ساده برای افزایش و بهبود سایت خودتان همراه باشید.

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن

1-الگوریتم گوگل پنگوئن به طور کلی به موارد زیر حساس می باشد :
2-استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
3-استفاده از شبکه های لینک برای افزایش رتبه سایت در گوگل
4-لینک های ورودی غیرطبیعی
5-کلمات کلیدی متمرکز بر Anchor Text
6-کپی برداری از دیگر سایت ها


همان که مشاهده می کنید بخش اعظمی از این عوامل منفی سئو مربوط به کلمات کلیدی می باشد و همچنین لینک کردن ها، که می خواهیم این عوامل را به طور مفصل بشناسیم و درباره آنها صحبت کنیم.

استفاده بیش از حد از Anchor Text

شاید مهمترین قسمت این عوامل منفی سئو برخورد با همین قضیه باشه، یعنی اگر شما با یک کلمه کلیدی خیلی لینک شده باشید و تو سایت هم از اون خیلی استفاده کرده باشید، سایت شما به عنوان اسپم Spam شناسایی میشه!!
گوگل خودش رسما اعلام کردهه که بک لینک (Back Link) مهمترین عامل رتبه سایت در جستجوهاست. به همین خاطر میخواد با اونایی که از خرید بک لینک و یا تبادل بک لینک برای افزایش و بهبود موارد استفاده می کنند برخورد کند. که در این مسیر هم ۲ راه را پیش روی خودش گذاشته :

اول – مردم خودشان به صورت خودجوش سایت هایی که بک لینک خرید می کنند و میفروشند را معرفی کنند.
دوم – خود گوگل با توجه به تعداد لینک ورودی و خروجی و یکسری مواردی که خودش در نظر گرفته این مورد را تشخیص میده.

مطالب تکراری

سعی کنید مطالبتون تکراری و کپی برداری از سایت های دیگر نباشه که در این صورت زور الکی زده اید.

ویروس و تروجان

مواظب حفره های امنیتی قالب و افزونه های سایتتون باشید. اگه سایت شما به یکی از این تروجان ها و یا ویروس ها آلوده بشه، الگوریتم پنگوئن رو از خودتون ناامید کردید.

مطالب کم و تبلیغات زیاد

گوگل برای این قضیه هم سیستمی را پیاده کرده که همین قدر بدونید که باید سعی کنید تو قسمت بالای سایت تبلیغات نزارید اگر هم میخواهید بزارید تو قسمت های میانه به پایین قرار بدید.

عوامل منفی سئو از نظر گوگل پنگوئن


فروش لینک متنی

خوب این مورد برای اینکه جزء روش های کلاه سیاه ها برای افزایش رتبه سایت حساب میشه با اون شدیدا برخورد میشه و نمونش هم که تو آپدیت رتبه بندی گوگل قابل ملاحظه است.

استفاده از روش های کلاه سیاه ها در سئو

از عوامل منفی سئو که در کل سیستم های اسپم، مثلا اسکریپت های ایجاد تگ و وارد کردن جستجوهای گوگل و… جزء این موارد محسوب میشه که گوگل می خواهد با اونها برخورد کنه.

خودداری از تبادل لینک

این از همون قضایاست که گوگل از قدیم شناخته بودش و با اون مشکل داشت و در راستای اون تبادل لینک سه طرفه معرفی شد.

استفاده از لینک و مطالب مخفی

از عوامل منفی سئو می باشد که  در این بین کسانی هستند که کلمات کلیدی و یا لینک هایی را با روشهایی مثل استفاده از رنگ زمینه و کدهای استایل بصورت مخفی در صفحه استفاده می کنند که روبات های گوگل به راحتی اونهارو تشخصی میدن و نمره منفی به سایت داده میشه.

لینک غیرمرتبط به موضوع

ازدیگر عوامل منفی سئو بوده که در راستای همون مشکل اول در زمینه Anchor Text باید بگیم که درسته باید به نوشته ها لینک بدید ولی خوب الکی و بی جهت هم این کار را نکنید و هر کلمه کلی را به یک موضوع که بهم ربط ندارن لینک نکنید.

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن

حذف سایت های اسپم توسط گوگل پنگوئن

گوگل پنگوئن بحث این روزهای وبمسترها میباشد.الگوریتم جدید گوگل که بسیاری را Penalized کرد و بسیاری را هم خوشحال کرد.در این قسمت به بررسی نکات مهم و روش های Recovery میپردازیم.

گوگل پنگوئن نامی رسمی میباشد برای الگوریتم جدید گوگل که در تاریخ ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد.هدف از این الگوریتم جدید برخورد با وبسایت هایی میباشد که در آنها اصولی که گوگل به انها اعتقاد دارد رعایت نشده است.توجه اصلی گوگل به وبسایت هایی میباشد که در انها اصول Black Hat SEO رعایت شده است و این اصول براساس Google’s Webmaster Guidelines تعریف میشوند.از این نوع تکتیک ها میتوان به Keyword Stuffing , Cloacking و شرکت در تبادل لینک هایی که به نام Link Schemes معروف هستند اشاره کرد.
گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم جدید تا کنون نزدیک به ۳.۱ درصد از نتایج زبان انگلیسی و حدود ۳ درصد از زبان هایی مانند آلمانی و عربی را تحت تاثیر قرار داده است.البته این درصد در زبان هایی که محتوای اسپم ( Spammy Content ) انها بیشتر است بیشتر میباشد.
دومین اپدیت پنگوئن در تاریخ ۲۵ می کار خود را شروع کرد و طبق گفته مسئولان گوگل در حدود یک دهم درصد از نتایج زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.که در ادامه  مطالبی را درباره گوگل پنگوئن مشاهده میکنید.

تفاوت گوگل پاندا وگوگل پنگوئن
در مطلب زیر در باره الگوریتم هوشمند گوگل  پنگوئن وپاندا مطالبی راارائه کردیم

آیا فرقی میان پنگوئن و پاندا وجود دارد؟


اولین هدف از ایجاد گوگل پاندا برخورد با وبسایت هایی بود که باعث میشدند کاربر در آنها احساس راحتی نکند.این احساس ناراحتی را میتوان در بخش های مختلفی از اپدیت های پاندا مشاهده کرد مانند اپدیتی که در ژانویه ۲۰۱۲ انجام شد و در ان برخورد با وبسایت هایی انجام شد که تبلیغات فراوان داشتند ( Page Layout Algorithm Update )
و یا برخورد به وبسایت هایی که دارای محتوای ضعیف هستند ( Poor Content ).میتوان گفت این الگوریتم کاربر محور بود،اما در الگوریتم پنگوئن اپدیت ها زیاد کاربر محور نمیباشد هرچند تاثیر مستقیم ان بر نتایج جستوجوهای کاربران میباشد اما گوگل سعی دارد در این اپدیت سایت هایی که واقعا اسپم هستند و سعی در گول زدن گوگل دارند را حذف کند.


سوال مهم تر و اخر هم این میباشد که چگونه از مشکلات پیش آمده سرافراز خارج شویم؟ چگونه Recovery کنیم؟
در انجمن Warrior Forum یک پاسخ جالب به این پرسش داده شده است:
پاسخ به این سوال این میباشد که به بازدیدی که از طرف گوگل به سمت شما می آید اهمیت ندهید و براساس آن برنامه ریزی نکنید.سعی کنید به جای گوگل با کاربران و همکاران خود رابطه برقرار کنید.نظر دادن در وبلاگ های دیگران و ارسال پست مهمان میتواند برای ایجاد محبوبیت در مدت زمان کم میتواند بسیار مفید باشد.اما نکته اینجاست که شما در این مدت به گوگل اهمیت نمیدهید اما کم کم گوگل به شما اهمیت میدهد.

در قسمت دوم عوامل منفی سئو در گوگل پنگوئن را ارائه میکنیم.


گوگل پاندا-الگوریتم هوشمند جستجوی گوگل

 
ادامه فاکتور های مدنظر پاندا برای بهینه سازی وب سایت

در مورد شاخصه های مدنظر پاندا باید به تفصیل سخن گفت. اما می توان به طور کلی و خلاصه به مواردی که در مدیریت یک وب سایت باید از آنها فاصله گرفت را به شرح ذیل بر شمرد
(گرچه این لیست نمی تواند لیست کاملی باشد(

» استفاده بیش از حد از تبلیغات
» متاتگ ها و تگ های نامناسب در وب سایت
» استفاده بیش از حد از یک تگ یا تگ های نامربوط در یک صفحه
» لینک های شکسته (به طور مثال لینک هایی که به خطای 404 منتهی می شوند)
»
وجود محتوای کیفیت پایین در کل وب سایت یا بخشی از آن
» زمان کوتاه حضور هر کاربر بر روی وب سایت
» مشکلات فنی وب سایت
» استفاده از قالب های آماده

بکار بستن شاخصه های مدنظر گوگل پاندا، در حوزه SEO یا «بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو» قرار دارد. نکته مهم آنکه اکنون دیگر زمان فریب گوگل با استفاده از ترفندهای خاص بهینه سازی به پایان رسیده است. بدون شک پاندای گوگل باهوش تر از همیشه در بالاترین نقطه الگوریتم جستجوی گوگل نشسته و بر عملکرد سایت ها و گردانندگان آن نظارت می کند

.
گوگل پاندا در ایران
نشانه هایی از ورود گوگل پاندا به ایران و تاثیرات آن بر سایت فارسی زبان وجود دارد. اگر در زمینه بهینه سازی سایت فعالید و یا از کابران با سابقه اینترنت هستید احتمالا در نتایج جستجوهایتان با تغییرات محسوسی روبه رو شده اید. سایت هایی که تا دیروز در صفحه اول بودند دیگر به چشم نمی خورند؟ چرا؟ آیا از تاثیرات گوگل پاندا و حساسیت آن در رتبه بندی سایت هاست؟ البته هنوز با قطع و یقین نمی توان در این مورد صحبت کرد اما دیر یا زود گوگل پاندا فرا گیر خواهد شد
.
 
 

در اینجا سوالی مطرح می شود . از کجا بفهمیم سایت ما دچار گوگل پاندا شده است؟!

برای اینکه ببینید سایت شما دچار مشکل شده است، بروز تغییرات زیر را در سایت خود بررسی نمایید

پست های شما به سرعت قبل ایندکس نمی شود.
ورودی شما به شدت کم شده است.
بازدید کننده های شما کم شده اند.
مدت زمان بازدید از سایت شما به صورت محسوس کاهش یافته است.
پست های شما ایندکس شده و در صفحات اول قرار می گیرند اما بعد از مدتی سقوط می کنند.
پست های قبلی شما که در صفحات اول بودند، اما دیگر نیستند.
سایت خود را در لیست سیاه گوگل چک می کنید و متوجه شدید گاهی اوقات در این لیست هستید و گاهی نیستید.
حال متوجه شدیم پاندا چست و هدف اصلی این الگوریتم چیست. برای اینکه وب سایت شما ترافیک و رتبه خود را در گوگل از دست ندهد باید مواردی را که گوگل پاندا به آن حساسیت دارد را رعایت کنید

 
1.    
چند صفحه با کلمات کلیدی یکسان نداشته باشید
2.    لینک های یک سان در دایرکتوری های وب ندهید.
3.    
تبادل لینک با سایت هایی با کیفیت پایین نکنید.
4.    
وب سایت خود را تمیز کنید .مطالب قدیمی را حذف یا ویرایش کنید.مطالب حدید اضافه کنید.
5.    
مطالبی که از سایت های دیگر کپی برداری کردید حذف کنید.
6.    
مطالب با کیفیت گایین را از سایت خود حذف کنید.
 
7.    صفحه با محتوا گم نداشته باشید.
8.    
مطالب جدید و پر محتوا را مرتبا یه سات اضافه کنید.
9.    
تبلیغات بیش از حد انجام ندهید
10.    لینک های داخلی بی ارزش را کم کنید
11.    پاندا استفاده از تصاویر در بین متون را دوست دارد.
12.    
تمام این موارد باید در طراحی سایت شما رعایت شوند


اگر شما نیز مدیر وب سایت هستید. باید مراقب باشید! وب سایت شما نیز ممکن است در خطر سقوط به رتبه های پایین باشد.
 

گوگل پاندا-الگوریتم هوشمند جستجوی گوگل


گوگل پاندا،الگوریتم هوشمند گوگل

آشنایی با گوگل پاندا، الگوریتم هوشمند جستجوی گوگل

قسمت اول

پاندا یک ویرایش جدید از الگوریتم جستجوی گوگل که هر ساله ارائه می شود نیست.گوگل پاندا (Google Panda) سلسله تغییراتی است که از اواخر فوریه 2011 (اسفند 1389) در الگوریتم نمایش نتایج جستجو در گوگل اعمال شد و همچنان ادامه دارد. این تغییرات با هدف کاهش رتبه سایت های «کیفیت پایین» دنبال می شود و سایت های باکیفیت را در رتبه های بالای نمایش نتایج جستجو نشان می دهد.
در اصل پاندا برای تغییرات موثر و هدفمند در رتبه بندی سایت ها ، حذف اسپم ها و سایت های دارای محتوا قدیمی و کم ارزش و یا کپی برداری شده عرضه شده است.

 

با ورود پاندا دیگر از سایت های زرد ( سایت هایی که کپی برداری می کنند و یا اطلاعات نامربوط در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند) خبری نیست. می توان گفت گوگل پاندا جهت سالم سازی وب سایت ها و تفکیک و ارتقای محتوای مفید و موثر ار مطالب قدیمی، بی ارزش و کپی شده عرضه شده است.
با گوگل پاندا و حساسیت هایش در رتبه بندی سایت ها دسترسی به مطالب مفید و پر محتوا برای کاربران دو چندان می گردد.


گوگل جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم جستجوی خود منتشر نمی کند، و شاید یکی از رموز موفقیت آن در برابر رقبا را باید در همین نکته دید. با این وجود، وبلاگ رسمی وب مستر گوگل بر روی Blogspot تاکنون با وب مسترها مهربان بوده و گاه به گاه نکاتی را در مورد شاخصه های مورد نظر پاندا در دست چین کردن و رتبه بندی وب سایت ها منتشر می کند. به طور مثال در بخشی از یکی از پست های این وبلاگ آمده است

« محتوای کیفیت پایین در بخش هایی از سایت می تواند روی رتبه کل سایت تاثیر بگذارد. »

بر اساس این شاخصه، بدون شک باید فکری به حال محتوای کیفیت پایین که ممکن است مدت ها قبل بر روی وب سایت خود منتشر کرده اید بکنید، یا آن ها را اصلاح و بازبینی کنید یا برای همیشه حذفشان کنید.

تفاوت عملکرد عمومی جستجوی گوگل با پاندا

عملکرد الگوریتم پاندا نسبت به الگوریتم کلی جستجو در گوگل متفاوت است. در حالت عادی با اضافه شدن یک لینک به یک وب سایت، روبات های گوگل به آن سر می زنند و آن را ایندکس می کنند. این موضوع در مورد سایت هایی که رتبه بالایی دارند در زمان کوتاهی انجام می پذیرد و سایت هایی که رتبه پایین تری دارند، معمولا از یک تا چند روز باید صبر کنند تا لینک آنها نیز ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

اما همانطور که اشاره شد پاندا عملکردی متفاوت دارد؛ پاندا با هر بار آپدیت به وب سایت ها سر می زند و بر اساس شاخصه های خود آنها را رتبه بندی می کند. در این زمان، وب سایت های زیادی ارتقاء پیدا می کنند و بسیاری نیز مورد غضب پاندا قرار می گیرند و سقوط می کنند. تا آپدیت بعدی پاندا - که طبق سابقه گاهی ممکن است از چند روز تا چند هفته متغیر باشد - وب سایت هایی که دچار کاهش بازدید شده اند باید خود را با شاخصه های پاندا به روز کنند تا بار دیگر رتبه خود را به دست آورده ، یا حداقل بیشتر کاهش رتبه پیدا نکنند.

تاریخچه چاپ سه بعدی


 Three-dimensional printer

 تاریخچه چاپگر سه بعدی

 
چاپگر سه بعدی دستگاهی است که ابتدا طرح سه بعدی شیء مورد نظر را باید به آن داد و پس از آن دستگاه یاد شده یک نمونه فیزیکی از طرح داده شده را با مواد اولیه مخصوص، تولید خواهد کرد. این محصول اساسا یک جعبه است که دارای بخشی فوقانی است و لایه های پلاستیک را روی یکدیگر قرار می دهد. پلاستیک، داغ و جامد بوده و در سه زاویه، طرح مورد نظر را به صورت فیزیکی تولید می کند.
 
چاپگر های سه بعدی قابلیت تولید انواع مختلف اسباب بازی ها، قطعات وسایل بازی و مواردی از این قبیل را دارند. به ویژه این دستگاه ها می توانند اشیاء مختلفی که به صورت روزمره از آنها استفاده می کنیم را هم تولید کنند، مانند لوازم ساده آشپزخانه.
 
هم اکنون حتی کفش های سه بعدی هم تولید شده اند. هر چند که ما هنوز دقیقا مطمئن نیستیم اینگونه کفش ها چقدر راحت و مناسب هستند. برای استفاده از چاپگرهای سه بعدی باید علاوه بر خرید خود این دستگاه، مواد اولیه آن را هم خریداری کنید که عموما نوعی پلاستیک است و حکم جوهر در چاپگرهای کاغذی را دارد. البته در برخی از چاپگرهای سه بعدی از مواد دیگری هم به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

انقلابی در تکنولوژی

 پرینتر سه بعدی یکی از فناوری های نوظهور است و این قابلیت را ایجاد می کند که هر گونه جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کند و برای این کار لازم است تنها شکل مورد نظر در یکی از نرم افزارهای سه بعدی ساز طراحی و بعد آن را با متریال های مختلف چاپ کرد. اولین چاپگر سه بعدی در سال 1987 توسط چاک هال بنیانگذار سیستم های سه بعدی توسعه داده شد. این پرینتر ها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اولین پرینتر سه بعدی

اولین پرینتر سه بعدی در سال 1987 توسط چاک هال بنیانگذار سیستم های سه بعدی توسعه داده شد. این پرینتر ها اولین بار به صورت عمده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً به طور مستقیم برای چاپ قطعات محصولات و بالا بردن سرعت چرخه تولید مورد استفاده قرار می گیرد. این چاپگرها برای استفاده های شخصی نیز مفید هستند. چاپگرهای سه بعدی و یا تولید افزایشی فرایندی است که در آن مواد به صورت لایه به لایه از مدل های سه بعدی به نمونه مورد نظر تبدیل می شود.  

در صورتی که این روش کاملا با روش سنتی در تضاد است، در روش سنتی فرایند تولید کاهشی را داریم به این صورت که این فرآیند از حذف یک قطعه بزرگ از مواد انتخابی تشکیل می شود. و اصطلاح چاپ سه بعدی برای این منظور به کار می رود که کاملا مترادف و سازگار با تولید افزایشی بوده و چون در این روش اشکال پیچیده هستند و ساختار آنها را نمی توان به راحتی با استفاده از ماشینکاری سنتی طراحی کرد، از این روش استفاده می شود. به طور کلی هفت فناوری تولید افزایشی اولیه وجود دارد که هر کدام از آنها با مواد اولیه مختلفی از جمله پلاستیک یا فلز ساخته می شود. 

 

 این روش در محافل دانشگاهی از سال 1950 مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اما زمانی صنعت چاپ سه بعدی به طور رسمی متولد شد که هال که یکی از بنیانگذاران سیستم های سه بعدی است فرایندهای استرولیتوگرافی را در سال 1988 به ثبت رسانید درهمین سال سیستم چاپ سه بعدی SLA که در آن زمان اولین سیستم ساخت افزایشی تجاری در دسترس در کل جهان بود، معرفی شد و هال با استفاده از نرم افزار CAD طرح سه بعدی نمونه خود را طراحی کرده و با فرمت STL ذخیره و به چاپ رسانید.

 با گذشت زمان چندین فناوری تولید افزایشی جدید توسعه یافت که در همه فناوری ها مواد اولیه مختلفی مورد استفاده قرار گرفت، همچنین پروفیل هایی با هزینه های مختلف برای استفاده در صنایع مختلف به وجود آمد (به عنوان مثال پودر همجوشی تخت) برای اولین بار در سال 1992 به وجود آمد در حالی که ریخته گری یعنی همان تولید پوسته چسب (جهش به سمت چسب) یک سال بعد از آن روی کار آمد. در این سال با استفاده از مواد فرایند جهشی نقطه عطفی در صنعت سیستم های سه بعدی به وجود آمد. در این سال بازار جهانی تولید افزایشی برای محصولات و خدمات تولید به 400 میلیون دلار رسید.

 

اتومبیل ساخته شده با چاپگر سه بعدی
 

کاربرد اولین پرینتر های سه بعدی

اولین پرینترهای سه بعدی به منظور نمونه سازی سریع و تسهیل در فرایند طراحی محصول صنایع سنگین و یا قالب که در آن قطعات تولید شده با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته می شود، برای توسعه روش تولید سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر این صنعت در بخش تولید مستقیم به خصوص در چاپ قطعات فلزی در حال رشد است. چندین کشور اروپایی مانند EOS آلمان، Arcsm سوئد، Renishaw انگلیس با توجه به تخصص خود در زمینه پودر همجوشی موقعیت خوبی در سود حاصل از این روند نصیب خود کرده اند و اما در ایالت متحده بر اساس سیستم های سه بعدی در این تکنولوژی به سرعت به این نام تبدیل می شود. 
 

امروز پرینتر های سه بعدی

امروزه بخش عظیمی از این تکنولوژی در بخش بهداشت و درمان کاربرد دارد. نمونه های بارز از این نوع چاپ مثل قطعات شامل: سمعک، براکت ارتودنسی، تاج دندان، جایگزاری مفاصل ران را می توان نام برد. در صنعت هوا فضا نیز چاپ سه بعدی می تواند وزن هواپیما را کاهش دهد، بهره وری موتور را بالا برده و به بیان ساده تر جایگزین مرقون به صرفه تری برای ماشین کاری های جاری باشد. به طور مثال بوئینگ بیش از 200 بخش مختلف از ده هواپیمای خود را با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید کرده است. شرکتهای بوئینگ، ایرباس، رولز و جنرال الکتریک استقبال قابل توجهی از این فناوری داشته اند اما این تکنولوژی هنوز در مقیاس های بزرگ کاملا تصویب نشده است. تاکنون قطعاتی که بار زیادی را تحمل نمی کنند مانند F18 را شرکت بوئینگ برای هواپیما تولید کرده است. 

 

بخش خودرو سازی به احتمال زیاد به دنبال برتری نسبت به بخش هوافضا می باشد. اما باز هم شرکتهایی که دارای تجربه در فلزات مبتنی بر پرینت سه بعدی هستند مانند همچوشی پودر تخت، دارای موقعیتی خاص برای عرضه کالای خود در بخش های هوایی و خودرو هستند. بسیاری از صنایع دیگر نیز هستند که از چاپ سه بعدی استفاده می کنند که در جدول زیر برخی از برنامه های کاربردی در استفاده تجاری امروز برای پرینترهای سه بعدی همراه با فناوری تولید افزایشی به طور معمول استفاده شده، آورده شده است. 

این سیستم ها می توانند از 5.000 تا 1 میلیون دلار هزینه بر باشند که این هزینه ها نسبت به دهه گذشته حدود یک چهارم کاهش پیدا کرده اند. و گارتنر معتقد است که پرینتر های سه بعدی در سال 2016 با قیمت 2.000 دلار در دسترس خواهد بود. بازار استفاده از پرینترهای سه بعدی شخصی سریعترین بخش استفاده از این پرینترهاست که نمودار این امر را به وضوح نشان می دهد. با توجه به آمارهای گرفته شده توسط wohlers و همکاران بین سالهای 2007 تا 2011 فروش پرینتر های سه بعدی شخصی از 66 واحد به 23265 واحد رسیده است. چند کیت چاپگر سه بعدی در حال حاضر با قیمتهای مختلفی از 500 دلار تا 5.000 دلار در دسترس است.